Doelstelling klachtengesprek
Klanten, patiënten, studenten, bewoners, consumenten of andere afnemers van producten en diensten hebben bepaalde verwachtingen. Als het product of de dienst niet voldoet kan dit tot een klacht leiden.
Klachten kunnen objectief en/of subjectief van aard zijn. Een objectieve klacht is een klacht die door de klager en ontvanger als terecht wordt ervaren. Dan is er sprake van terechte ontevredenheid. Een subjectieve klacht is een klacht die door de klachtenontvanger niet als terecht en onredelijk wordt ervaren. Dan spreken we van onterecht ontevreden.

Of het nu gaat om een objectieve of subjectieve klacht als organisatie moet u blij zijn met een klacht. Het is teken dat iemand niet of deels tevreden is over het product en/of dienst. Het op de hoogte zijn van klachten brengt de verwachtingen van de klant in beeld en u kunt uw dienstverlening en producten verbeteren.

Methode klachtengesprek
In de training wordt geoefend met het kennisdoel: informatie uitwisselen over de inhoud en de beleving van de klacht, een houdingsdoel: laten zien dat je het betreurt dat de product of dienst niet aan de verwachtingen voldoet, en laten zien dat jet serieus neemt en een gedragsdoel een voorstel doen, dat voor de klager aanvaardbaar is.

Tijdens de training worden theorie en praktische stijl en vaardigheden goed met elkaar afgewisseld.

Doelgroep, duur, investering, trainingsdata en locatie
– Tijdens de training worden theorie en praktische stijl en vaardigheden goed met elkaar afgewisseld.
– Duur van de training: Twee dagdelen, met lunch.
– In company: Deze training kan ook in-company worden verzorgd.

Prijzen oi, advies, begeleiding
– Open inschrijving € 425,- per persoon, inclusief lunch en certificaat van deelname.
– In-company training, op basis van offerte.
– Adviestarief: € 125, – p/u.
Prijzen zijn exclusief btw.

Trainingsdata en locatie
Op aanvraag

Aruba, Bonaire, Curaçao, St. Maarten, St. Eustatius en Saba in samenspraak opdrachtgever.

Informatie, inschrijven of offerte aanvragen
Naar het formulier >